Vandaag heeft ons cluppie in Rotterdam een besloten oefenpot gespeeld tegen Feyenoord. Na een 1-0 voorsprong was Feyenoord uiteindelijk met 4-3 (goals van Vet, Ruiz en Bruijn) toch een maatje te groot.
Helaas hebben we vanuit onze club nog geen goed wedstrijdverslag kunnen vinden. Op de website van Feyenoord kwamen we een ietwat gekleurde samenvatting tegen die we graag met jullie delen.
Het stadion was vanavond dus nog steeds niet toegankelijk en gezien de recente ontwikkelingen lijkt dit helaas een lange termijn dingetje te worden. Onze fans waren tegen Heerenveen dus weer aangewezen op de gracht en de omloop. Niet dat dat de stemming al te zeer drukte, want net als vorgie week tegen Groningen werd er weer flink geluid gemaakt achter de tribunes. Op het veld was de situatie ook dezelfde als vorige week, want we begonnen met dezelfde elf spelers aan de aftrap en de eerste twintig minuten waren we wederom heer en meester op het veld. En dat mag best indrukwekkend genoemd worden. Het zou toch wat zijn dat je zowel tegen Twente, Groningen als Heerenveen de volle mep pakt, zeg! Aan Heerenveen-zijde troffen we trouwens twee bekenden in de basis, want zowel oud-NECers Van Ottele als Musaba begonnen in de basis bij de Friezen.
Er is al veel gezegd en geschreven over de gebeurtenissen rondom de derby van 17 oktober. Ik neem me altijd voor om in een ‘Week van…’ te schrijven over wat mij de afgelopen week bezig heeft gehouden. Spijtig genoeg voelde ik me de afgelopen week steeds bozer worden over van alles wat ik lees in … Lees meer
Reageer via DTH Facebook of deel via social media of mail.
In Oktober: vijf wedstrijden gespeeld, vier gewonnen, één verloren, elf doelpunten voor, drie tegen. Dat zijn mooie cijfers. Maar het zijn niet alleen de cijfers die ons betoverden. Het was natuurlijk ook het voetbal, dat vaak oogstrelend was, en slim, en vastbesloten. Wat doet het team het op dit moment ongelooflijk goed, en dat onder de moeilijke omstandigheden in nasleep van de derby. De technische staf, Rogier Meijer voorop, verdient dan ook een groot compliment. Maar het team zit natuurlijk ook gewoon goed in elkaar met hongerig talent en betrokken routiniers.
Voetbal kan zo’n heerlijke afleiding zijn van de dagelijkse beslommeringen en wat verdient dit team onze positieve steun! (waarschuwing bij al dit moois: het seizoen is nog lang).
Foto: Rob Koppers
Er waren in oktober een heleboel spelers die zich in positieve zin wisten te onderscheiden. Ja, ja, bij de DTH Speuler van de Maand-verkiezing is tegenwoordig ook echt wat te kiezen! We zien wel wie het gaat worden. Er kan gestemd worden tot en met aanstaande vrijdag.