Zo zagen wij het: AZ – NEC

Wij hebben er al even aan kunnen wennen, maar vanaf dit weekend moesten we er in het hele land weer aan geloven: voetballen zonder publiek. Het Afas stadion van AZ, dat er door het vervangen van het dak en het rechttrekken van de tribunes zeker niet op achteruit is gegaan, bleef leeg. Dat wil zeggen op een paar ‘helden’ na, het inmiddels bekende type sukkel, dat veelal in zwart gehuld en met allerlei verboden vormen van gezichtsbedekking, het stadion binnendrong en de wedstrijd een paar minuten stil wist te leggen.

Gelukkig zagen we in het troosteloze decor een wedstrijd die voor de niet-neutrale supporter spannend was en vanuit het perspectief van NEC weer verbazingwekkend goed. AZ is dit jaar dan even niet de bijna-topploeg van de afgelopen seizoenen, ze kunnen je bij vlagen nog steeds overlopen. Dat was ook wel even het beeld in een lange fase na de snelle 0-1 door Jordy Bruijn. Het ultieme schrikmoment was de bal van Pavlidis, die we allemaal al telden, maar op de paal belandde.

Tegen het einde van de tweede helft en de hele tweede helft had NEC de boel goed onder controle en voetbalde het soms weer prachtig door de linies. NEC was het meest dreigend, AZ wist het niet meer en de volgende schitterende overwinning leek aanstaande. Tot die verdomde 94e minuut. Toch een momentje concentratieverlies, Aboukhlal wordt vrijgelaten en kan van dichtbij raak koppen.

Foto: Rob Koppers

Lees meer

Reageer via DTH Facebook of deel via social media of mail.

De week van… een heleboel niks te melden.

In ‘De week van’ belichten we altijd de gebeurtenissen, nieuwtjes, roddels, en persoonlijke besluimeringen over de week die achter ons ligt. Op de DTH burelen verdelen we die weekoverzichten onder elkaar zodat de inhoud een beetje fris blijft. Wat je dan nooit wilt is het korte ‘interlandweek’ strootje trekken. Want dan zijn er immers geen competitiewedstrijden van ons cluppie om over te mijmeren en wordt het opeens een stuk zwaarder om een lap tekst uit de mouw te schudden. Nu dacht ik even ontsnapt te zijn aan dit wrange lot, maar onze gewiekste voorzitter met zijn korte strootje (…) wees me er fijntjes op dat hij recentelijk een column van mij had overgenomen en dus kreeg ik alsnog een interlandweek in de maag gesplitst.

Lees meer

Reageer via DTH Facebook of deel via social media of mail.

DTH Speuler van de Maand: Uitslag

Het zijn onzekere en verwarrende tijden voor iedereen en wij, NEC’ers, mochten nog een paar extra tikken incasseren. Er hangt opeens een moeilijk te bevatten vraag boven ons hoofd: Gaan we ooit nog een wedstrijd van NEC in het huidige Goffertstadion bezoeken?

Het zal nog wel even duren voordat we alle antwoorden hebben, vervelend, en dus prijzen we ons gelukkig dat de prestaties op het veld voor de nodige positieve afleiding zorgen.

Het was niet verrassend dat bij de verkiezing van de DTH Speuler van de Maand Oktober meerdere spelers flink wat stemmen kregen. Jongens als Tavsan, Barreto en ook weer Márquez, deden van zich spreken. Maar één speler stak er voor jullie toch echt bovenuit.

Lees meer

Reageer via DTH Facebook of deel via social media of mail.

121 JAAR NEC!

Vandaag viert ons cluppie haar 121e verjaardag! Een leeftijd waar menige club trots op zou zijn. Die leeftijd is trouwens altijd wel een beetje controversieel, want de eerste tien jaar van haar bestaan ging NEC nog door het leven als Eendracht. Sommige mensen beweren daarom dat NEC eigenlijk ‘pas’ 111 jaar bestaat, aangezien Eendracht in … Lees meer

Reageer via DTH Facebook of deel via social media of mail.