Zo zagen wij het: NEC – FC Den Bosch

Dinsdagmiddag om half 5 op een doordeweekse dag. ESPN, de KNVB, maar ook onze club heeft blijkbaar lak aan de supporters. Zo’n tijd verzin je toch niet? Er zijn gewoon vaste supporters die (een deel van) de wedstrijd gemist hebben, onbegrijpelijk. Wie bedenkt dit?

Gelukkig was het best een leuk potje om naar te kijken. In de eerste helft had NEC met minimaal 6-0 voor moeten staan, maar wat waren ze slordig. Slordig in de afwerking, maar ook in de passing. En zo kreeg het uiterst zwakke FC Den Bosch af en toe nog een kansje ook. De 1-0 stand bij rust (assist Tavsan, kopgoal Vet) was echt veel te mager.

Vet was op dreef. Foto: Rob Koppers

15 seconden na rust was het wederom Vet die scoorde na een prachtige pass van Barreto en dat gaf de nodige lucht, want met 1-0 kan een dom foutje fataal zijn. Met 2-0 en dit spelbeeld was ook de spanning thuis wel weg. Zeker toen Tavsan met een prachtig schot er nog 3-0 van maakte. Daarna pikte zelfs Odenthal nog een goaltje mee. De mooiste goal was echter die van Den Bosch. Oud NEC-er Van Moorsel kegelde de bal met een streep onderkant lat erin: 4-1.

Ook in de tweede helft kreeg je genoeg kansen, het had wel 10-1 kunnen worden. Bruin had bijvoorbeeld zijn dag niet. Hij wist niet tot scoren te komen 1 op 1 met de keeper. Daar had hij de keeper even moeten uitspelen. In de tweede helft deed hij dat wel, maar was zijn handelingssnelheid daarna net wat te traag om de bal in het lege goal te krijgen. Met een sliding wist een verdediger van Den Bosch de bal er alsnog uit te glijden. Maar ook Tavsan, Janga, Van der Sluis, Vet etc etc kregen nog prima kansen. Dus 4-1 is een prima uitslag, maar we moeten kritisch zijn, vooral ook van Sije Visser, er hadden er meer in gemoeten vandaag.

Lees meer

Reageer via DTH Facebook of deel via social media of mail.

Zo zagen wij het: Roda JC – NEC

Vooraf leek deze pot lastig te worden, want Roda JC had namelijk 5 overwinningen op rij gepakt en stond inmiddels weer akelig dicht bij NEC op de ranglijst. En met het oog op de play offs was het toch wel belangrijk om een resultaat te pakken. Uiteindelijk werd het een keurige 1-3 overwinning. Door de nederlaag van Telstar in Maastricht heeft NEC nu 10 punten voorsprong op de Velsenaren die op plek 9 staan, de plek die zeer waarschijnlijk buiten de play offs gaat vallen.

Het was zeker geen wedstrijd waarbij je op het puntje van de stoel zat. Weinig kansen voor beide ploegen. Wel was NEC het meeste in balbezit en controleerde ze grote delen van de wedstrijd. En dat was vooraf met 5 verdedigers en 3 controleurs op het middenveld misschien niet verwacht.

In Limburg stond Branderhorst weer eens onder de lat. Geen Alblas dus, die de laatste weken iets teveel ketsers had gemaakt. Het door Meijer bedachte blok van 5 verdedigers met Barreto, Van Eijden en Odenthal achterin, gaf weinig weg. Met name de uit nood geboren keuze om Barreto achterin neer te zetten blijkt een goede beslissing. Foutjes zijn er nog wel, maar het oogt veel rustiger en met Rens en Edgar heb je twee mannen achterin die kunnen opbouwen, dat scheelt ook. Af en toe schoof Barreto ook door naar het middenveld, waardoor ook andere middenvelders wat op konden schuiven. Voorin moest Okita zijn basisplek af staan voor deze tactische wijziging en moesten Janga en Tavsan het alleen doen voorin.

Lees meer

Reageer via DTH Facebook of deel via social media of mail.

DTH Classic: Interview Jacco Swart

Je zou het bijna vergeten in dit digitale tijdperk, maar de oudgedienden onder jullie herinneren zich wellicht dat De Trouwe Honden ooit alleen in papiervorm bestonden. Vol enthousiasme werd ons DTH fanzine (oorspronkelijk nog ‘Doggystyle’ genoemd) rondom het stadion gesleten aan argeloze medesupporters. Naar goed nostalgisch gebruik leek het ons bijna twee decennia later (de eerste editie van ons fanzine zag het licht in 2001) een mooi moment om die oude fanzines weer eens van zolder te halen, flink af te stoffen en schaamteloos te herkauwen voor een nieuwe rubriek die we ‘DTH Classic‘ hebben gedoopt. In deze rubriek pakken we de leukste, meest memorabele of opvallende stukjes uit ons fanzine en geven we jullie een typisch DTH-siaanse terugblik op onze papieren periode (2001-2008). 

Deze keer nemen we je mee naar het jaar 2005 waarin we algemeen directeur Jacco Swart aan de tand voelen.

Lees meer

Reageer via DTH Facebook of deel via social media of mail.

Zo zagen wij het: NEC – De Graafschap

Waar tegen VVV in de beker nog uitgeweken moest worden naar Almelo, daar was vandaag de Goffertmat goed genoeg bevonden om de Eerste Divisie ‘kraker’ tegen De Graafschap af te werken. En dat was niet de enige positieve noot; onder een mooi lentezonnetje mochten er voor het eerst sinds wat wel een eeuwigheid lijkt weer supporters aanwezig zijn in het stadion. Waar menigeen nog de kans had laten schieten om bij dit duel aanwezig te zijn uit vrees voor het coronaspook, daar namen een kleine twaalfhonderd fans hun discutabele status als evenementenproefkonijn op de koop toe om hun cluppie eindelijk weer in het echt aan het werk te mogen zien.

Het mag weer!

Lees meer

Reageer via DTH Facebook of deel via social media of mail.