DTH Speuler van de Maand februari: De uitslag

Februari was de maand die teleurstellend begon en met iets van hoop eindigde. Inmiddels hebben we ook twee aardige wedstrijden in maart achter de rug. Als we de afgelopen weken, met terugwerkende kracht, ooit gaan betitelen als De Wederopstanding, dan heeft dat alles te maken met het opstaan van één man. De man wiens komst aanvankelijk met gejuich werd ontvangen, die in de maanden daarna alweer snel als ’te oud’ werd afgeschreven, de man die als ervaren rot gewoon z’n ‘ding’ bleef doen, de man die nu als centrale verdediger nog steeds een geweldige voetballer blijkt te zijn. Die man werd natuurlijk met een grote meerderheid van stemmen gekozen tot de DTH Speuler van de Maand februari.

Sta allemaal op voor Édgar Barreto

Foto: Rob Koppers

Lees meer

Reageer via DTH Facebook of deel via social media of mail.

De week van… hernieuwd elan? Of een falend plan?

Na een naargeestige winterperiode lijkt er met het luiken van de lente ineens een nieuwe, meer positieve stemming rond de club te hangen. Ongetwijfeld zijn de recente resultaten daar deels debet aan, met de historisch hoge uitzege tegen Helmond Sport afgelopen vrijdag als kers op de taart. Maar ook de komst van de nieuwe Technisch Directeur, Ted van Leeuwen, heeft bij veel supporters hoop doen herleven op betere tijden. Van Leeuwen staat immers bekend als een zwaargewicht en dus redeneert menigeen: als NEC zo’n man aantrekt, dan moet er toch ergens opeens een geldpotje beschikbaar zijn en zijn de promotieplannen opeens heel serieus?

Ik besef dat ik in de minderheid ben met mijn persoonlijke gevoel over deze aanstelling en ik benadruk dan ook alvast dat dit stukje volledig op mijn eigen conto komt en niet de algemene opinie van DTH weergeeft. Bovendien is mijn opinie ongetwijfeld negatief gekleurd door Van Leeuwen’s verleden als journalist bij De Gelderlander (vitesse clubwatcher en notoir NEC beschimper) en de VI (“Ben ik nou zo slim, of ben jij zo dom?”) en als Technisch Directeur (en zelfverklaard fan sinds jonge leeftijd) van onze noorderburen, iets wat het toch moeilijk maakt om objectief te blijven over hem. Ik hoop van harte dat ik het mis heb en dat we over een paar jaar lekker meedraaien in de Eredivisie met een financieel relatief gezonde huishouding. Dan ga ik met plezier diep door het stof voor Van Leeuwen. Maar momenteel kan ik mij niet onttrekken aan een zorgelijk gevoel van dreigend onheil.

Lees meer

Reageer via DTH Facebook of deel via social media of mail.

Zo zagen wij het: Helmond Sport – NEC

Het is een drukke week voor NEC. Na de inhaalwedstrijd tegen Den Bosch afgelopen dinsdag, volgde vandaag alweer het volgende duel uit bij Helmond Sport. Gelukkig voor de ploeg volgt er hierna een weekje vrij.

Alhoewel, gelukkig? NEC zit momenteel zoals ze dat noemen in een goede ‘flow’ en had ook vanavond de boel prima voor mekaar. Het heeft een aardige tijd geduurt, maar Meijer lijkt eindelijk de gouden formule te pakken te hebben. Of je het nou 5-3-2, 3-5-2 of 4-4-2 (ruit) wilt noemen, de keuze voor het posteren van Barreto vlak voor de defensie met Proper en Bruijn daar vlak voor en Vet in een meer vooruitgeschoven rol werpt zijn vruchten af.

Lees meer

Reageer via DTH Facebook of deel via social media of mail.

DTH Speuler van de Maand: Februari

Februari is toch weer zo’n maand geworden. Eentje waar we er de afgelopen jaren al zoveel van hebben gehad. Een maand waar we met een sikkeneurig gezicht aan terugdachten om ons vervolgens vertwijfeld af te vragen: welke matig getalenteerde profvoetballer moeten we in godsnaam als Speuler van de Maand gaan kiezen?

Op het moment van schrijven hebben we net FC den Bosch opgerold (in MAART) waardoor het humeur bij veel supporters ongetwijfeld weer naar de zonnige kant is opgeschoven, maar de vier februari-wedstrijden, met drie nederlagen en een overwinning op Roda JC, waren natuurlijk niet om over naar huis te schrijven.

We vragen ons nu allemaal af of Meijer met z’n 5-3-2 systeem eindelijk de speelwijze heeft gevonden waarmee dit seizoen misschien nog iets te halen valt? Een systeem dat we toch vooral te danken lijken te hebben aan Edgar Barreto, die…nee, we moeten objectief blijven. Ook opvallend, nu we het verder niet over de prestaties van individuele spelers gaan hebben, zijn de prestaties van de Speuler van de Maand Januari (we noemen geen naam). Die is opeens consequent de slechtste man op het veld! Zal wel weer goed komen.

Foto: Rob Koppers

Lees meer

Reageer via DTH Facebook of deel via social media of mail.