Zo zagen wij het: MVV-NEC

De laatste 10 minuten laten zien hoe verschrikkelijk NEC deze wedstrijd eigenlijk was, want een beetje druk naar voren en je had hier echt wat kunnen halen. Nu speelde je 80 minuten als een krant en dat kostte je uiteindelijk drie kostbare punten: 2-1. Inzet: Er is wat gelopen, er werden wat foute passes gegeven, … Lees meer

Reageer via DTH Facebook of deel via social media of mail.

DTH Speuler van de Maand: Januari

Zes wedstrijden, maar liefst, speelde onze club in januari. De kwaliteit van het gebodene was, zacht uitgedrukt: wisselend. De resultaten eigenlijk best goed. Ja, het begon met een 5-2 afgang bij Telstar, maar de zwaarbevochten overwinning tegen Excelsior (na 0-2 achterstand), het zwaarbevochten gelijkspel tegen SC Cambuur, de nog zwaarder bevochten bekerwinst op Fortuna Sittard, de weer zwaarbevochten overwinning op FC Eindhoven (dankzij Alblas) en de enigszins eenvoudige overwinning op Jong FC Utrecht, maakten januari tot een behoorlijk succesvolle maand.

Nee, wedstrijden van NEC bekijk je zelden zonder kramp in het achterwerk. Net als je denkt te kunnen ontspannen, geeft Van Eijden iemand een draai om de oren, saai is het nooit.

Foto: Rob Koppers

Na dit bewogen maandje, zijn wij weer erg nieuwsgierig naar de speler die zich volgens jullie het meest onderscheidde en die mag gaan pronken met de titel DTH Speuler van de Maand: Januari!

Lees meer

Reageer via DTH Facebook of deel via social media of mail.

Zo zagen wij het: NEC – Jong FC Utrecht

Tegen FC Eindhoven had onze ploeg nog het excuus dat het een slopende bekerwedstrijd in de benen had. Geen idee wat vanavond het excuus was, maar tegen Jong FC Utrecht legde onze ploeg een van de meest dramatische eerste helften van dit seizoen op de mat. Zelfs Meijer kon zijn frustratie niet onderdrukken, getuige zijn harde mep tegen de dugout.

De eerste helft leken onze spelers te denken dat ze nog met de warming up bezig waren. Foto: Rob Koppers

Lees meer

Reageer via DTH Facebook of deel via social media of mail.

De week van… vleugellam?

Twee duels in een week tijd is altijd even aanpoten, vooral als één van die duels een ware veldslag is van 120 minuten. Het was dan ook niet al te verwonderlijk dat we tegen FC Eindhoven na een goed half uur er een beetje doorheen zaten. Dat gezegd hebbende, als we gewoon onze vele kansen benut hadden dan ga je simpel met 0-3 de rust in en kan de wedstrijd kalmpjes uitgespeeld worden. We hebben het al zo vaak de revue zien passeren: NEC heeft dit seizoen veel moeite om kansen te benutten.

Wellicht is dat ook de reden dat we een paar dagen geleden een nieuwe spits konden verwelkomen. Thibo Baeten schijnt een groot talent te zijn in België waar een hele sloot internationale topploegen achteraan zaten, dus dat doen we op het oog dan wel weer goed. Maar ja, dat hebben we ook over andere spelers gehoord; eerst zien en dan geloven. Helaas kwam FC Eindhoven nog te vroeg voor Thibo, maar wellicht dat hij wat speeltijd krijgt tegen Jong Fc Utrecht aankomende vrijdag.

Lees meer

Reageer via DTH Facebook of deel via social media of mail.