De week van… lang zal ze leven! ♪

NEC vierde afgelopen zondag haar 120e (!!) verjaardag. Een indrukwekkende leeftijd, waar menige voetbalclub (zowel nationaal als internationaal) een puntje aan kan zuigen. Het is een grootse mijlpaal, die een groots feest verdient. Helaas zijn grootse feesten in coronatijd geen optie. De club heeft zichzelf duidelijk flink achter de oren gekrabd over hoe ze pandemieverantwoord toch wat konden doen om deze heuglijke verjaring toch nog wat glans te geven. Er werd ondermeer een YouTube video geproduceerd en speciale jubileumsjaals gemaakt (die helaas alle 120 in een mum van tijd waren uitverkocht; gefeliciteerd als je er eentje te pakken hebt weten te krijgen!), en er is een actie opgezet waarin 120 wedstrijdshirts gedoneerd zullen worden aan diverse supporters. Wie die supporters zijn mogen we zelf bepalen, dus als je iemand in gedachten hebt die volgens jou een shirt verdient, dan kun je dit formulier invullen. Hele leuke initiatieven van NEC, maar ja, het is natuurlijk geen feest.

Gelukkig is onze club gezegend met hondstrouwe supporters. En die weten wel hoe je een feestje kunt bouwen, zelfs gedurende een epidemie. Vorige week werd er dan ook door de HKN een oproep gedaan om mee te helpen met een sfeeractie om het 120-jarig jubileum te vieren. En wat voor een sfeeractie!

Foto met dank aan HKN.

Lees meer

Reageer via DTH Facebook of deel via social media of mail.

DTH Classic: De grote De Trouwe Honden-Doggystyle stadiontest

Je zou het bijna vergeten in dit digitale tijdperk, maar de oudgedienden onder jullie herinneren zich wellicht dat De Trouwe Honden ooit alleen in papiervorm bestonden. Vol enthousiasme werd ons DTH fanzine (oorspronkelijk nog ‘Doggystyle’ genoemd) rondom het stadion gesleten aan argeloze medesupporters. Naar goed nostalgisch gebruik leek het ons bijna twee decennia later (de eerste editie van ons fanzine zag het licht in 2001) een mooi moment om die oude fanzines weer eens van zolder te halen, flink af te stoffen en schaamteloos te herkauwen voor een nieuwe rubriek die we ‘DTH Classic‘ hebben gedoopt. In deze rubriek pakken we de leukste, meest memorabele of opvallende stukjes uit ons fanzine en geven we jullie een typisch DTH-siaanse terugblik op onze papieren periode (2001-2008). 

Deze keer nemen we je mee naar het jaar 2002 waarin we een uitgebreide stadiontest onder onze lezers hebben gehouden.

Lees meer

Reageer via DTH Facebook of deel via social media of mail.

Zo zagen wij het: NEC – Helmond Sport

Een door coronavirus zwaar aangeslagen NEC versierde vorige week een meer dan prima resultaat uit bij NAC. Vanavond mocht diezelfde ploeg het in eigen huis opnemen tegen Helmond Sport. Helmond bungelt redelijk onderaan in de competitie, dus dan verwacht je ondanks de coronacrisis bij NEC toch een redelijk makkelijk avondje. Niets bleek echter minder waar. NEC had het erg lastig met de Brabanders, die een aardig potje bleken te kunnen voetballen, terwijl NEC uiterst onzorgvuldig omging met de vele kansen die we kregen.

Een akelig lege Goffert. Foto: Rob Koppers

Lees meer

Reageer via DTH Facebook of deel via social media of mail.

De week van…soms zit ’t mee

Terwijl ze er in de VS achter proberen te komen of een bejaarde psychopaat of een broze opa het land moet gaan leiden. Terwijl wereldwijd, zeker ook in Europa en Nederland, het coronavirus ons nog steeds bij de ballen heeft. Terwijl zorgmedewerkers, de helden van het voorjaar, zich briesende idioten van het lijf moeten houden, gaat de Keuken Kampioen Divisie gewoon door. Dat klinkt cynisch, maar het profvoetbal biedt miljoenen mensen zo, te midden van alle beroering, een mooie afleiding. Een cadeautje dat we maar in dank moeten aanvaarden.

We leven even in een surrealistische wereld waar ergens, in een stadje dat Nijmegen heet, een oude voetbalclub op zoek is naar betere tijden. Het absurde voor ons, de supporters, is dat dat uitgerekend dit corona-seizoen kan gaan lukken. Seizoenen lang hebben we ons in het stadion kunnen ergeren aan ideeëloos, wezenloos, ongeïnspireerd, zeg maar gewoon slecht voetbal. En nu, nu we veroordeeld zijn tot het volgen van onze club via de TV, zien we ineens een team waar onze harten wél sneller van gaan kloppen. Hoe cynisch is dat!? Ik denk dat we ook dit cadeautje maar in dank moeten aanvaarden.

Foto: Rob Koppers

Lees meer

Reageer via DTH Facebook of deel via social media of mail.