Zo zagen wij het: FC Eindhoven – NEC

Na een fantastische doordeweekse bekerpot, waar wij zo lang van hebben doorgefeest dat een verslag er helemaal bij in schoot, moesten we vanavond aan de bak bij FC Eindhoven. In eigen huis wonnen we daar een paar maanden geleden nog afgetekend met 6-0 van, dus dan moet er in de lampjesstad toch ook wel iets te halen zijn. Beekman had na zijn prima optreden in de beker in elk geval een basisplaats verdiend en Okita begon op rechts, wat Tavsan een plek op de bank opleverde. Alblas keerde terug in de doelmond na een prima bekeroptreden van Branderhorst.

Bruijn scoort de 1-2! YESSSS!!! Huh, hoe bedoel je “verkeerde wedstrijd”? Dit was een geweldige wedstrijd! Foto: Rob Koppers

Lees meer

Reageer via DTH Facebook of deel via social media of mail.

DTH Classic: Vitesse – NEC (1995)

Je zou het bijna vergeten in dit digitale tijdperk, maar de oudgedienden onder jullie herinneren zich wellicht dat De Trouwe Honden ooit alleen in papiervorm bestonden. Vol enthousiasme werd ons DTH fanzine (oorspronkelijk nog ‘Doggystyle’ genoemd) rondom het stadion gesleten aan argeloze medesupporters. Naar goed nostalgisch gebruik leek het ons bijna twee decennia later (de eerste editie van ons fanzine zag het licht in 2001) een mooi moment om die oude fanzines weer eens van zolder te halen, flink af te stoffen en schaamteloos te herkauwen voor een nieuwe rubriek die we ‘DTH Classic‘ hebben gedoopt. In deze rubriek pakken we de leukste, meest memorabele of opvallende stukjes uit ons fanzine en geven we jullie een typisch DTH-siaanse terugblik op onze papieren periode (2001-2008). 

Deze keer nemen we je mee naar het jaar 2004 waarin Bleum zijn bijzondere ervaringen met jullie deelt over een memorabel middagje Monnikenhuize. 

Lees meer

Reageer via DTH Facebook of deel via social media of mail.

Zo zagen wij het: NEC – Cambuur

Nadat er vanochtend al heel vroeg activiteit was in de Goffert om het veld sneeuwvrij te krijgen, werd er om 12:15u afgetrapt voor de wedstrijd tegen de huidige koploper van de Eerste Divisie. Na een ronduit dramatische eerste helft vorige week tegen Excelsior, klapte NEC er nu vanaf het begin wel bovenop. Daarna kreeg Cambuur de overhand en leek NEC dat eigenlijk wel goed te vinden. De ploeg speelde compact en ving Cambuur rond de middenlinie op. Aanvallend brachten we nauwelijks iets, maar defensief stond het degelijk gegroepeerd, waardoor de 0-0 eindstand al vrij snel onvermijdelijk leek.

Foto: Rob Koppers

Lees meer

Reageer via DTH Facebook of deel via social media of mail.

Uitslag: DTH BesteSpeulerEersteSeizoenshelft

Na de overwinning op Excelsior bevindt het sentiment rond de club zich weer (even) in een stijgende lijn. Een mooi moment om met goed gemoed de uitslag bekend te maken van de verkiezing van de DTH Beste Speuler van de Eerste Seizoenshelft.

Er was ook echt wel wat te kiezen. Er mag dan nog van alles mis zijn aan het team dat dit seizoen onze kleuren verdedigt, het is onmiskenbaar dat er talentvolle voetballers bij lopen.

Eén speler stak er volgens jullie met kop en schouders boven uit. Onze spelverdeler, vrije trappenspecialist en topscorer met zeven goals:

Jordy Bruijn

Foto: Rob Koppers

Lees meer

Reageer via DTH Facebook of deel via social media of mail.