DTH Classic: Uitslagen DTH Awards!

Al sinds 2001 delen een wisselende group NEC fans onder de naam De Trouwe Honden op ludieke wijze – soms kritisch, soms uitbundig, maar altijd met hart voor NEC –  hun visie op onze mooie club. In de beginjaren gebeurde dit in papieren vorm medens het DTH fanzine (oorspronkelijk nog ‘Doggystyle’ geheten). Maar in 2008 werden ook wij uiteindelijk meegesleurd in de digitale revolutie en bieden we sindsdien via diverse incarnaties van deze website onze supportersblik online aan. Met ruim twintig jaar kopij onder de riem leek het ons een mooi moment om de oude fanzines weer eens af te stoffen en ons web-archief door te struinen op zoek naar leuke, memorabele en opmerkelijke stukjes, die we vervolgens schaamteloos kunnen herkauwen in deze ‘DTH Classic’ rubriek.

Deze keer nemen we je mee naar het jaar 2008 voor de uitslagen van de wereldberoemde en felbegeerde DTH Awards.

Lees meer

Reageer via DTH Facebook of deel via social media of mail.

De week van…de clubliefde

Je kunt zeggen wat je wil, maar NEC heeft het weer voor elkaar. De blik van de voetbalwereld ging de afgelopen dagen weer richting Nijmegen. Na de spectaculaire promotie, het aantrekken van Lasse Schöne, de goede prestaties, de rellen na de derby, het instorten van het stadion met alle nasleep, werd het tijd voor iets nieuws.

Toen de eerste berichten over de interesse van NEC voor Wilfried Bony in de media verschenen, schaarde ik deze nog onder één van die vele geruchten die elk transferwindow opduiken. Meestal hoor je er nooit meer iets van. En ja, Bony, hahaha, het klonk als een slechte grap. Want Bony, beste mensen, Wilfried Bony, dat is die vent die in twee en een half seizoen tijd met speels gemak tientallen doelpunten maakte in de Eredivisie, voor…Vitesse.

Maar, het lachen verging me al snel, want amper een paar dagen later zette Bony, in het bijzijn van een tevreden Ted van Leeuwen, zijn handtekening onder een contract waarmee hij tot het einde van dit seizoen speler is van NEC. En, als het goed gaat, zo zegt Ted, blijft ie volgend seizoen ook nog.

De grote vraag is, wat vinden we van deze stunt?

Clubliefde bestaat nog. Foto: Rob Koppers

Lees meer

Reageer via DTH Facebook of deel via social media of mail.

Zo zagen wij het: NEC – Feyenoord

Na de fijne bekerzege tegen Groningen werd er vandaag in de Goffert afgetrapt tegen Feyenoord. Het eerste treffen tussen ons en de Rotterdammers dit seizoen leverde een fraaie wedstrijd op, waarbij NEC helaas in de slotfase een 2-3 voorsprong omgekeerd zag worden in een 5-3 nederlaag. Of het vandaag weer zo doelpuntrijk zou worden? Dan moest Feyenoord wel door onze inmiddels toch flink geteste 5-mansdefensie heen moeten voetballen. Voorin begon Akman in de spits, geflankeerd door Mattsson en een de laatste weken flink tegenvallende Tavsan. Okita is helaas nog altijd niet fit, dus de spoeling voorin is erg dun. Wel waren er geruchten dat er een potentiële nieuwe spits op de tribune zou zitten vandaag. Maar als dat zo was dan hebben wij hem in elk geval niet gespot. We wachten het maar af.

Foto: Rob koppers

Lees meer

Reageer via DTH Facebook of deel via social media of mail.

Zo zagen wij het: FC Groningen – NEC

Hoppa, weer een goed resultaat! Een 1-2 overwinning bij FC Groningen en een plek in de kwartfinale van het KNVB Bekertoernooi. Hoera!

In de laatste vijf wedstrijden werd vier keer gewonnen en een keer gelijk gespeeld, maar je moet niet zien hoe. Korte fases van goed spel en individuele oprispingen waren voldoende voor een voorsprong, waarna met kundig verdedigen en wat kunst en vliegwerk de overwinning over de streep werd getrokken. Vanavond was daar geen uitzondering op. FC Groningen viel aan, speelde ook gewoon beter, maar verloor dus. Ook Groningen liep zich stuk op Márquez, Odenthal en later ook Guth.

Het moet frustrerend zijn voor veel tegenstanders van ons cluppie. Je hebt het gevoel het grootste deel van de wedstrijd beter te zijn, maar moet na het eindsignaal met enig ongeloof constateren dat het toch klopt wat daar op het scorebord staat: verloren.

De vraag is hoe lang dit goed blijft gaan? Vandaag was wel als excuus aan te voeren dat er een behoorlijk uitgekleed team aan de aftrap stond: geen Bruijn (hersenschudding), Van Rooij, Mattson (niet helemaal fit), Branderhorst en Guth, en al langer geen El Karouani, Barreto en Okita. Natuurlijk is niet elke vervanger direct een grote verzwakking, maar je hebt ook nog zoiets als het ideale team en dat staat er al een tijdje niet.

Maar wat de samenstelling van het elftal ook is, er staat wel elke keer een team dat verdomd moeilijk te verslaan is en dat is een groot compliment waard.

Foto: Rob Koppers

Lees meer

Reageer via DTH Facebook of deel via social media of mail.