NEC kansloos tegen ingetogen lijstaanvoerder

NEC moest vandaag op bezoek bij de huidige nummer 1 van de ranglijst: Feyenoord. De Rotterdammers hadden een midweeks bekerduel in de benen dus dan hoop je dat er toch wat vermoeidheid in de ploeg zit. Hyballa hoopte daar duidelijk ook op; waar sommigen verwacht hadden dat we ons zouden ingraven na fikse nederlangen tegen Ajax en PSV eerder dit seizoen, daar was de beginopstelling van NEC nog rdelijk aanvallend. De iets meer defensief ingestelde Bikel kwam er weliswaar in voor Von Haacke, maar verder traden wij gewoon aan met Kadioglu, Grot, Rayhi en Larsson.

Lees meer

Reageer via DTH Facebook of deel via social media of mail.

NEC hervat competitie met zege in Tilburg

Na een Spaans trainingskamp waarin onze selectie geteisterd werd door een griepvirus en waar we enkele nieuwe spelers (Burnett, Messaoud, Larsson) mochten verwelkomen, begonnen bij NEC het eerste duel van 2017 alle nieuwkomers ofwel geblesseerd ofwel ziekjes op de bank. Breinburg, die interesse voor zich weet van het Amerikaanse LA Galaxy, begon wel gewoon weer in de basis als aanvoerder. Omdat Kadioglu zich ook nog wat ziekjes voelde, werd Breinburg op het middenveld vergezeld door Bikel en Von Haacke. Achterin begonnen we met Dyrestam en Fomitschow op de flanken en voorin moesten Grot, Rayhi en Mayi ons magere doelsaldo gaan oppoetsen. Dat is echter geen sinecure, want Willem II heeft buiten de top drie van de Eredivisie de minst gepasseerde defensie. Ze scoren echter ook bijna niet. Een gortdroge 0-0 leek dus op voorhand een veilige toto-gok.

Lees meer

Reageer via DTH Facebook of deel via social media of mail.

NEC door botte pech en gebrek aan aanvallende kwaliteit onderuit in Almelo

Uitwedstrijden op de vrijdagavond, dat mogen ze vaker doen. Zeker als het dan ook nog eens een vrije autocombi is. Zo zien wij dat graag. En dus trok er een aardige supportersschare (400+ of zoiets?) richting Almelo om daar onze ploeg in actie te zien op het lokale ku(ns)tgrasveld. Op Quincy Owusu en Ofosu na dan, want die hadden blijkbaar door ‘een file’ de wedstrijdbespreking gemist en mochten voor straf op de tribune gaan zitten. Niet dat Jay-Roy Grot dit akkefietje nodig had om opnieuw een startplek te krijgen uiteraard. Zijn twee belangrijke goals vorig weekend stonden op voorhand al garant voor een enkeltje basisplaats. Onze ploeg startte verder dan ook met dezelfde elf poppetjes als vorige week binnen de lijnen.

Lees meer

Reageer via DTH Facebook of deel via social media of mail.

NEC pakt drie zeer belangrijke punten met eigen jeugd

Na de zeperd tegen Ajax staart NEC het degradatiespook van zeer dichtbij in het bleke gelaat. Vanavond was het dus zaak om in eigen huis een resultaat te halen. Tegenstander FC Twente doet het echter de laatste weken uitstekend. Wat heet, de ploeg is al acht wedstrijden zonder nederlaag en staat comfortabel in het linkerrijtje. Hyballa toonde zich daarom vooraf ook realistisch. NEC moest knokken, de boel achterin dichthouden en vanuit een gesloten defensie loeren op de counter. De keuze voor Jay-Roy Grot op rechtsbuiten was dan op zich ook niet zo gek, want die geeft je snelheid en body voorin. Helaas is dat ook wel zo’n beetje het enige dat Grot tot dusverre heeft laten zien bij zijn spaarzame invalbeurten. Veel finesse zat er niet bij. En dus werd er menig wenkbrauw gefronst. Waarom geen Kadioglu? Waarom geen Quincy? Dat zijn toch de enige jongens die wat voetbal in de ploeg kunnen brengen?

Lees meer

Reageer via DTH Facebook of deel via social media of mail.