Zo zagen wij het: NEC – PEC Zwolle

Na de pijnlijke zeperd tegen Ajax begon de competitie voor NEC vanavond in eigen stadion pas echt. Op basis van de begroting (PEC heeft de 12e en NEC de 14e begroting van de Eredivisie) is PEC gewoon een directe concurrent. Bovendien is onze ploeg nog duidelijk zoekende en was het maar afwachten hoe zwaar de wedstrijd in Amsterdam mentaal nog na zou spoken. En natuurlijk zat ons stadion vanavond een stuk voller dan menig van onze spelers gewend is. Een belangrijke graadmeter dus om te zien waar we nu echt staan en wat we mogen verwachten van dit seizoen. En wat blijkt: er is absoluut hoop!

We zijn weer terug!! Heel mooi doek. Foto: Rob Koppers

Lees meer

Reageer via DTH Facebook of deel via social media of mail.

Zo zagen wij het: Ajax – NEC

Nou, vanavond was het dus zo ver: onze eerste Eredivisiewedstrijd in vier jaar! En het was meteen een taaie, want we moesten aantreden in de thuishaven van de huidige landskampioen Ajax uit Amsterdam. Normaliter geen populaire wedstrijd onder meereizende NEC fans. Maar na vier lange jaren van KKD ellende, aangelengd met een flinke scheut coronamaatregelen, wilde een grote schare fans toch weer eens aan het grote werk ruiken. Maarliefst 700 supporters reisden af naar de hoofdstad. En de stemming zat er flink in. Of dat zou beklijven was afwachten, want Ajax was na het Johan Cruijf schaal-debacle natuurlijk wel gebrand op een goede opening van het seizoen. Terwijl bij ons het merendeel van de basis voor het eerst kennis maakte met de Eredivisie. Bovendien had Meijer gekozen om aan te treden met een 4-3-3 opstelling, ook al hebben we nog steeds geen eerste spits. Wellicht was het voor dit duel toch niet onverstandig geweest om te starten met de 5-3-2 waar we vorig seizoen zo succesvol mee waren? Maar goed, de trainer kent zijn ploeg het best…

De sfeer was bij aanvang prima.

Lees meer

Reageer via DTH Facebook of deel via social media of mail.

De week van… het spits afbijten.

Zaterdagavond is het dan zo ver. Na vier lange jaren van afwezigheid, kunnen we eindelijk weer aftrappen op het hoogste niveau. En we beginnen meteen pittig: een uitwedstrijd bij de landskampioen van het afgelopen seizoen. In vroeger tijden een wedstrijd waar maar relatief weinig NEC supporters de moeite namen om naar af te reizen. Een prutsfeer, weinig kans op resultaat, enzovoort. Ditmaal echter zal het uitvak flink gevuld zijn. En ook voor Heracles uit loopt het al storm. Mooie tijden dus voor NEC, de sfeer rondom de club is zeer positief.

De huidige selectie. Foto: Rob Koppers

Lees meer

Reageer via DTH Facebook of deel via social media of mail.

We gaan bijna beginnen!

We gaan weer voetballen. Vanavond start de Keuken Kampioen Divisie met een vol programma en eindelijk zijn we daar na vier jaar ploeteren in de KKD eindelijk niet meer bij (Okita bedankt!).

Volgende week starten onze mannen dan ook met een lastige uitwedstrijd tegen Ajax. Voor ons een mooie gelegenheid om eens even vooruit te kijken naar de komende weken.

De transfercarrousel draait nog steeds op volle toeren. De Iraanse spits komt toch niet, Baeten gaat een jaartje bij de beloften van Torino ballen en zoals het er nu naar uit ziet wordt Ali Akman (wie kent ‘m niet) onze eerste spits. Ongetwijfeld gaan er de komende weken nog wat uitgaande transfers plaats vinden met spelers die buiten de basiself gaan vallen of elders speelminuten moeten krijgen. De kans dat Tedje Messi naar De Goffert weet te lokken lijkt klein maar wij blijven in ieder geval hopen dat Tedje de komende weken nog een goaltjesdief naar De Goffert weet te strikken.

Morgen oefenen we nog in De Goffert tegen de beloften Borussia Mönchengladbach. Helaas mogen we hier nog niet bij zijn en is het een besloten oefenpot. Máár volgende week mogen we eindelijk weer naar een uitwedstrijd. Oké, het is Ajax uit, niet de meest sexy uitwedstrijd die je als uitsupporter maar kan wensen. Maar gelukkig mogen we met onze maten weer naar het stadion concerthal. De kaartverkoop loopt overigens ook lekker. Waar we vroegah net één busje vol kregen voor ajax-uit gaan er volgende week ruim 600 NEC’ers mee naar de Johan Cruijff Arena.

Een weekje later staat de eerste thuiswedstrijd op het programma (wel weer op een vrijdagavond) tegen PEC Zwolle. Door alle corona maatregelen zullen we helaas nog niet in een volle Goffert spelen en zal het stadion voor 2/3 gevuld zijn. Als we Wilco moeten geloven dan kunnen alle seizoenkaarthouders de wedstrijd gewoon bezoeken. Daar houden we Wilco dan ook maar graag aan.

De tweede uitwedstrijd deze maand is op zondag 29 augustus bij Heracles. Een uitwedstrijd bij Heracles, daar wordt een NEC supporter doorgaans al wat enthousiaster van. De 330 beschikbare kaarten vliegen ook deze keer weer als warme broodjes over de toonbank waarbij de mannen van Meijer gesteund zullen worden door een vol uitvak. Hopelijk zorgt Heracles ook voor een warm welkom door net als voorgaande jaren weer lekkere broodjes met ham en kaas beschikbaar te stellen aan de uitsupporters (hint!).

Dus… We gaan weer Eredivisie spelen vanaf volgende week. Wij hebben er zin. Tot volgende week in Amsterdam!

EREDIVISIE!!!   –   Foto: Rob Koppers

Lees meer

Reageer via DTH Facebook of deel via social media of mail.