DTH Classic: Tweestrijd met Dennis Gentenaar (2002)

Je zou het bijna vergeten in dit digitale tijdperk, maar de oudgedienden onder jullie herinneren zich wellicht dat De Trouwe Honden ooit alleen in papiervorm bestonden. Vol enthousiasme werd ons DTH fanzine (oorspronkelijk nog ‘Doggystyle’ genoemd) rondom het stadion gesleten aan argeloze medesupporters. Naar goed nostalgisch gebruik leek het ons bijna twee decennia later (de eerste editie van ons fanzine zag het licht in 2001) een mooi moment om die oude fanzines weer eens van zolder te halen, flink af te stoffen en schaamteloos te herkauwen voor een nieuwe rubriek die we ‘DTH Classic‘ hebben gedoopt. In deze rubriek pakken we de leukste, meest memorabele of opvallende stukjes uit ons fanzine en geven we jullie een typisch DTH-siaanse terugblik op onze papieren periode (2001-2008). 

Deze keer nemen we je mee naar het jaar 2002 waarin Dennis Gentenaar door de redactie van ons fanzine een aantal lastige dillema’s krijgt voorgeschoteld.

Lees meer

Reageer via DTH Facebook of deel via social media of mail.

Zo zagen wij het: Cambuur – NEC

Eindelijk was het dan weer zover, na maanden gelockdown en een voortijdig afgebroken competitie: een nieuw seizoen werd vanavond afgetrapt! Met nieuwe tenues, nieuwe gezichten en nieuwe hoop op betere tijden gingen we in het hoge noorden het ku(ns)tgras op. Hoera en hoezee, we mogen weer m….

Heerlijk dat dit weer kan! Wat een geno…*Wat? Archieffoto? Vorig seizoen? Ach, dat merken ze toch nooit* Proost!

Lees meer

Reageer via DTH Facebook of deel via social media of mail.

De week van…we mogen weer!

Eindelijk! Het is weer zo ver, vrijdag wordt er weer voor het eggie gevoetbald. We mogen weer.

Nou ja, we……..de spelers mogen weer. Wij, de supporters, blijven noodgedwongen thuis en kunnen op Fox de wedstrijd volgen. Uiteraard had ik liever ons cluppie live aangemoedigd tegen Cambuur en was ik met veel plezier met het bussie naar Leeuwarden gereisd om ons eniesee aan te moedigen maar dat zit er dus voorlopig niet in.

Nou ja, laat ik het maar positief zien. Het scheelt vrijdag in ieder geval een sprint van mijn werk naar het stadion om op tijd in de bus te zitten, een reis van 300 km, 60 bier en een groot vraagteken als mij de volgende dag gevraagd wordt hoe de wedstrijd was. (‘euh…gezellig’).

Wij, de supporters, mogen 11 september weer in actie komen. Nou ja, de helft dan. Het ligt er maar net aan in welke poule je bent ingedeeld. Vandaag een mail gehad van NEC en ik wil met klem iedereen vragen om zijn/haar mail goed in de gaten te houden en te lezen.

Lees meer

Reageer via DTH Facebook of deel via social media of mail.

De week van …. de regeltjes

De eerste wedstrijd in de Goffert na de lockdown is een feit. Oss werd met 4-0 verslagen, dus we worden weer gewoon kampioen. Het was even kijken hoe het allemaal zou lopen met de Corona regeltjes. Uiteindelijk liep het allemaal wel. Aan looproutes en desinfectie is iedereen inmiddels wel gewend, net als de 1.5 meter, hoewel dat laatste voor de sfeer en een gezellig gesprek met je maten in het stadion een sfeerkiller is. OK, het is een oefenpotje, dus dan is het altijd wel mat qua sfeer, het gaat immers bij oefenpotjes vooral om de gezelligheid en samen wat drinken en lullen over de aankopen. Maar ik ben bang dat met 2000 man in een te groot stadion dit alles ook voor de wedstrijden in de competitie geen positief effect zal hebben op de sfeer. Hoe dan ook, het was lekker weer, 4 goals gezien en we hebben weer even in het stadion gezeten. Prima.

Lees meer

Reageer via DTH Facebook of deel via social media of mail.