Zo zagen wij het: Feyenoord-NEC

Uit naar de kuip, dan weet je als promovendus dat het een heet potje kan gaan worden. Dat werd het uiteindelijk ook, maar niet zoals je hem op voorhand zou verwachten. De eerste 17 minuten voldeden wel aan die verwachting en na 2-0 leek de wedstrijd alweer gespeeld. Zeker wanneer je bedenkt dat NEC ook nog in een opvallende 5-3-2 “nacompetitie-variant” formatie speelde met enkele opvallende wijzigingen in de basis. Zo zat Akman op de bank en was er een basisplaats voor Mattsson. Zonder een echte spits een 2-0 achterstand wegwerken leek een utopie en dus leek het er in het begin op dat we een traditioneel heet avondje zouden krijgen in de Kuip. Maar het liep toch net effe anders.  Via goals van Mattsson (laten we deze jongen even in de basis staan aub) en Odenthal (na een prachtige aanval) stond het bij rust gewoon 2-2. En dat was niet onverdiend. Na rust ging NEC door met het goede spel en al in de eerste minuut had Tavsan eigenlijk al de 2-3 moeten maken. In de 74e minuut kwam die 2-3 er alsnog, door invaller Verdonk.

Daarna was het Feyenoord dat op jacht ging naar de gelijkmaker en die kwam er helaas ook. Een minuut voor tijd viel ook de 4-3. Scheidrechter Kooij werd door de VAR naar de kant gehaald, maar laffe hond Kooij had blijkbaar last van kuipvrees want hij durfde de goal niet terug te draaien. De 5-3 van Feyenoord viel ook nog, maar toen was het al gespeeld. NEC speelde lange tijd geweldig, maar kreeg uiteindelijk te weinig.

 

Lees meer

Reageer via DTH Facebook of deel via social media of mail.

Zo zagen wij het: NEC – FC Utrecht

Een woensdagavondduel is weer eens wat anders. Het weer was lekker, de tijd wel een tikje vroeg als je vanuit je werk meteen door moest. De tegenstander was in elk geval een aansprekende; FC Utrecht is een ploeg die de meeste jaren toch een rol van betekenis speelt in de Eredivisie maar waartegen wij het in het algemeen toch best aardige resultaten behaalden. Kijken vanavond dus of we de goede oude tijden konden laten herleven. Dat moest dan wel zonder Dirk Proper, die zich de laatste maanden ontpopte tot een speler waar Meijer niet omheen kon. Helaas is hij licht geblesseerd, waardoor Barreto in de basis mocht opdraven. Ook Jordy Bruijn moest ditmaal op de bank beginnen ten faveure van Tavsan. In het Utrecht doel troffen we in Paes een oude bekende, want de Nijmegenaar liep natuurlijk tot zijn 18e in de jeugd van NEC rond.

Edgar Barreto startte vandaag in de basis en deed dit met verve. Foto: Rob Koppers

Lees meer

Reageer via DTH Facebook of deel via social media of mail.

Zo zagen wij het: Sparta – NEC

Stadion: Het Kasteel

Gras: Weer geen.

Uitvak: Opnieuw goed gevuld en uitermate luid, wat altijd fijn is. Tot dusverre hebben we over onze uitsupporters dit seizoen nog niks te klagen, het enthousiasme straalt er vanaf. Gewoon blij om weer terug te zijn waar we thuis horen natuurlijk. En terecht.

Catering: Een gemiddelde €4,90 voor een biertje (Jupiler).

 

Sparta is op papier nooit een fijne tegenstander voor NEC. In Rotterdam werd maar zelden in onze clubhistorie een goed resultaat gehaald tegen de Spartanen. Op voorhand was het dus hopen op een puntje. Dat moest dan deze avond gebeuren met dezelfde elf die vorige week ondanks een ware stormloop strandden op de muur van Willem II. Dus weer met Bruijn in de basis en weer met Tavsan en Mattsson beginnend op de bank.

Lees meer

Reageer via DTH Facebook of deel via social media of mail.

De week van… het perspectief.

Eigenlijk moet je jezelf toch even in de arm knijpen dat we er collectief enorm de pee in hadden dat we afgelopen weekend slechts een schamel puntje overhielden aan het treffen met Willem II. Een paar maanden geleden eindigden we nog troosteloos op de zevende plek in de KKD en was alles kommer en kwel; nu vloeken en tieren we omdat we op Eredivisieniveau een overtal in het veld in 80 minuten niet weten om te zetten in drie punten. Het kan snel gaan in de voetballerij.

Lees meer

Reageer via DTH Facebook of deel via social media of mail.