RVS: Holle vaten klinken het hardst

In de afgelopen jaren zijn er clubiconen verdwenen, is de Nederlandse identiteit in het gedrang en zijn we in de financiële zorgencategorie van de licentiecommissie gekomen. Echter, als Raad van Supportersgeledingen vinden wij het ronduit stuitend dat mensen in landelijke en regionale media het clubbeleid en daarmee het bestuur van NEC met de grond gelijk maken. Als RvS houden wij het beleid van NEC continu tegen het licht en spreken regelmatig onze zorgen uit over de te maken en gemaakte keuzes. Op die keuzes is genoeg aan te merken.

Twee jaar geleden heeft NEC noodgedwongen schoon schip gemaakt ten gevolge van de degradatie. Destijds zijn er diverse keuzes gemaakt: de kantoororganisatie ging op de schop, organisationele wijzigingen werden doorgevoerd en bepalende zaken werden uitbesteed aan derde partijen. NEC is hierin innovatief en dat is in de conservatieve voetbalwereld reden om per definitie te wantrouwen. NEC moet het hoofd boven water houden en heeft twee jaar lang tegen de stroming ingezwommen. Desondanks werden ‘we’ kampioen van de Jupiler League en zijn we in het eerste jaar op het hoogste niveau ‘gewoon’ tiende geëindigd zonder ook maar een moment in de gevarenzone te hebben gebivakkeerd. Hoe knap die prestatie is, bewijzen clubs als NAC, De Graafschap, Sparta en Go Ahead Eagles al jaren.

Zoals gezegd; natuurlijk bekijken wij als RvS kritisch het beleid en spreken wij onze zorgen uit over sommige keuzes. Het publiek in Nijmegen wil een groep spelers waarmee we ons kunnen identificeren en dat is moeilijk als er jaarlijks een geheel nieuwe spelersgroep staat. Het belangrijkste zijn echter de sportieve en financiële prestaties, zodat wij als supporters nog jaren van onze club kunnen genieten op het hoogste niveau. Dat alles in een gemoderniseerd Goffertstadion waarin iedereen zich thuis voelt. Wij hopen en verwachten dat de clubleiding van NEC weer een financieel gezonde club neerzet, al is het maar om de meningen van Kraaij, Derksen en consorten de mond te snoeren.

Reageer via DTH Facebook of deel via social media of mail.