Goede grap

Soms zijn krantenberichten erg leuk om te lezen. Hier een stuk uit De Gelderlander:

Vitesse in verlegenheid door ‘link’ met NEC
Door onze sportredactie

De communicatieafdeling van Vitesse is in verlegenheid gebracht door een misser in een persbericht waarin naar de website van NEC wordt verwezen.

Volgens een woordvoerder van de club is er sprake van ‘een geintje van een onbekende’.

De link stond in een persbericht van de Arnhemse voetbalclub waarin een samenwerkingsverband met Vespro werd aangekondigd. Dat bedrijf, tevens partner van Ajax, Feyenoord en PSV, gaat Vitesse drie jaar helpen met merchandising ‘op afstand’. Ofwel de verkoop van fanartikelen via internet, mailing en telefoon met als doel de inkomsten omhoog te schroeven.

Het is de vraag of dat allemaal goed gaat. Beide partners brachten een heuglijk persbericht naar buiten met een verwijzing naar de website. www.vitesse.nl. Via die site kunnen nu al artikelen van de club al worden besteld.

Via. vitesse.nl werd echter niet doorgelinkt naar de website van de Arnhemse voetbalclub, maar naar de groenrode van concurrent NEC in Nijmegen. Volgens de woordvoerder van Vitesse betekent dat niet dat de je bij een digitale bestelling van het Vitesseshirt nu een NEC-tenue krijgt thuisgestuurd.

Onduidelijk is hoe en door wie het geintje is uitgevoerd, maar technisch blijkt het om een eenvoudige handeling te gaan. „Als je op. vitesse.nl klikt, kun je met de rechtermuisknop een hyperlink invullen. Daar is gewoon iets anders ingevuld dan. vitesse.nl“, meldt de woordvoerder.

Vermoedelijk is bij het opstellen van het persbericht tekst van elders gekopiëerd. „Het is niet bij Vitesse gebeurd en ook niet bij de sponsor, dat weten we inmiddels. Hoe het wel is gegaan en door wie, weten we echt niet.“ (ble)

Reageer via DTH Facebook of deel via social media of mail.