Caïro: “Wedstrijd tegen NEC geen schoolreisje”

Vandaag op de site van Voetbalprimeur.

Caïro: "Wedstrijd tegen NEC geen schoolreisje"

Rodney Caïro komt dinsdag met Rijnsburgse Boys in actie tegen NEC. De aanvaller belooft de meereizende supporters dat zijn ploeg alles in het werk zal stellen om een goed resultaat af te dwingen. De 33-jarige aanvaller kwam in het verleden uit voor onder andere FC Emmen, HFC Haarlem en TOP Oss. Een hernieuwd weerzien met een club uit het betaalde voetbal stemt de routinier tot tevredenheid.

Uitgaan van een nederlaag is geen item voor de aanvaller. "We zien deze wedstrijd echt niet als een schoolreisje. We gaan serieus proberen daar een goed resultaat te behalen en ik geef ons zelfs een serieuze kans. Dit ondanks de 1-0 overwinning die NEC op PSV wist te behalen", aldus Caïro tegenover VoetbalPrimeur.

De voorgaande bekerwedstrijd tegen RBC Roosendaal in de tweede ronde is niet vergeten. "De wedstrijd tegen RBC heeft bewezen dat er niet zoveel verschil zit tussen de Jupiler League en de top van het zaterdag-amateurvoetbal. Bovendien wordt het verschil steeds kleiner. Als je die gedachte meeneemt dan is de uitschakeling van RBC niet eens zo’n verrassing."

De toekomst van Caïro ligt in Rijnsburg. "Ik zou heel graag met Rijnsburgse Boys algeheel kampioen willen worden. Het is een uitdaging om die prijs te behalen. Dit niet alleen voor mij maar ook voor de club zelf."

De topclub uit het amateurvoetbal kan rekenen op veel steun uit Rijnsburg. "De wedstrijd tegen NEC leeft enorm. De kaarten voor het uitvak zijn vrijwel allemaal verkocht en er rijden dinsdag 15 bussen van Rijnsburg naar Nijmegen. Dat zegt wel genoeg denk ik want het is tenslotte een gewone werkdag. De mensen uit Rijnsburg moeten er de volgende ochtend wel allemaal weer heel vroeg uit om weer naar het werk te gaan. Toch hebben ze het er voor over om ons te steunen en ik kan ze beloven dat we allemaal ons best zullen doen om met een goed resultaat uit Nijmegen terug in Rijnsburg te komen."

Reageer via DTH Facebook of deel via social media of mail.