Club en sponsor kiezen voor huisstijl

„We merken dat er op het nieuwe shirt gereageerd wordt door de supporters. Bij NEC beseffen we ook dat dit shirt geen modeprijs zal winnen. Sponsor en club zijn een overeenkomst aangegaan. Beide partijen wilden daarbij graag vasthouden aan de huisstijl met de betreffende kleuren," zegt Jacco Swart, algemeen directeur van NEC. Swart: „Het blauw en geel van Jiba en het rood, groen en zwart van NEC. Helaas passen die kleuren op een shirt niet bij elkaar. We hebben naar de best mogelijke oplossing gezocht. Maar we hebben besloten voor lief te nemen dat de kleuren niet bij elkaar passen.“

„Jiba hanteert overal zijn eigen kleuren, wijzigen ze die ineens op ons shirt dan daalt de waarde van de shirtsponsoring enorm. Dat kan die waarde misschien maar de helft zijn dan wanneer ze hun eigen kleuren handhaven. Daar heb je als club rekening mee te houden. Het is meegenomen als de bedrijfskleuren wel te integreren zijn in het clubshirt.“

„Met de shirtsponsoring is een groot bedrag gemoeid. Mochten we, wat ik niet hoop, minder fanshirts gaan verkopen dan weegt dat financieel niet op tegen de shirtsponsoring.“

Bron: De Gelderlander

Reageer via DTH Facebook of deel via social media of mail.