NEC doet opnieuw niet aan verbeteren van imago

Sommige mensen in stadion de Goffert hadden het gisteren na de wedstrijd NEC – FC Den Bosch (2-2) over pech voor de thuisploeg. Het Nijmeegse kamp gelukkig niet. Spelers en trainer zochten de schuld voor het late puntverlies terecht bij zichzelf.


FC Den Bosch kwam er in De Goffert na een sterkte start tachtig minuten lang niet aan te pas. Het kwam drie minuten na rust weliswaar op voorsprong door een schuiver van Berry Powell, maar dat was een toevalstreffer.


Daarna hoefde NEC niet eens goed te spelen om via Tininho (een knap schot) en Bart van den Eede (een fijne volley) volkomen terecht op voorsprong te komen. Daarna verzaakte NEC echter het duel te beslissen.


In blessuretijd tijd was het Arjan Ebbinge, blijkbaar in slaap gesukkeld door het lage tempo, die de bal veel te lang bij zich hield. Joost Volmer, een verdediger nota bene, pikte de bal van zijn voet en schoot in. Dat De Goffert opgelucht door kon ademen was alleen te danken aan de attente Dennis Gentenaar, die de bal stopte.


De rest van het team bleek niet wakker geschud door het moment van onachtzaamheid. De rekening kwam in de slotseconden. De verdediging trad slap op en ineens lag de bal voor de voeten van Charlie van den Ouweland. Zijn schotje stuiterde richting linkerpaal, pakte de binnenkant en hobbelde net over de lijn: 2-2.


“De scheldwoorden vlogen door de lucht in de kleedkamer”, zei een teleurgestelde NEC-trainer Cees Lok. “Over pech werd door niemand gesproken.”


Door het gelijkspel liet NEC na een belangrijke stap te zetten richting de nieuwste doelstelling: plek twaalf. Die levert bij de verdeling van de televisiegelden (waarbij de plek op de ranglijst meespeelt) een dikke ton meer op dan plaats vijftien.


Maar veel belangrijker is de naam van NEC in voetballand. Die is door het tweede zwakke seizoen op rij, met het ontslag van Johan Neeskens als gevolg, flink aangetast. Dat is vervelend bij het lokken van spelers en sponsors.

Bron: De Gelderlander

Reageer via DTH Facebook of deel via social media of mail.