U mag meebeslissen over wat wij al beslist hebben!

De chipknip kan best handig zijn, maar de manier waarop NEC dit betaalsysteem door de strot van de supporters wil duwen is wel heel erg triest.
NEC ziet voordelen, logisch want betalingen gaan sneller en sneller betekend meer geld, want NEC krijgt immers een deel van de omzet van Mr Dugout.
Op de officieele site zegt NEC: “N.E.C. denkt net als veel andere Betaald Voetbal Organisaties na over het terugdringen van contante betalingen in het stadion. Bij een aantal organisaties kan alleen nog maar betaald worden met een pre-paid card, zoals bij Ajax en Vitesse. Dit wil N.E.C. zeker niet. Want waarom zou je geen gebruik maken van de Chipknip, die je al op je bankpas hebt.
In Nijmegen wordt al op vele plekken met de Chipknip betaald…In de toekomst zal het gebruik van de Chipknip alleen maar toenemen. Want chippen is veilig, snel en gemakkelijk!”

Dit lijkt wel een reclamespot voor dit mislukte betaalsysteem! Goed, NEC wil dit systeem dat veel Nijmegenaren al uitgekotst hebben graag invoeren, dat is wel duidelijk, maar om te kijken of supporters hier ook blij mee zijn, komen ze bij NEC met een enquete.

Zelden heb ik zo’n suggestieve, niet-objectieve en gestuurde enquete gezien! Een eerlijk beeld zal dit niet opleveren ben ik bang!

De eerste vraag is of je wel eens gebruik maakt van een Chipknip. Tja, voor het parkeren is dit systeem verplicht (gelukkig lang niet meer overal), maar verder heb je voor het gebruik van de chipknip in de Goffert niets aan deze vraag, want het gebruiken van de chipknip betekend niet dat je blij bent met de invoering er van! Voor veel parkerende Nijmegenaren is de chipknip een noodzakelijk kwaad en geen handig systeem!

Vraag 2 is of je bereid bent om de chipknip in het stadion te gebruiken, indien het minstens zo snel gaat als betalen met contant geld. Hier is duidelijk de sturing in deze enquete te zien! Het gedeelte achter de komma is totaal overbodig en wordt door NEC alleen gebruikt om meer kans te krijgen op een voor NEC positief antwoord.

De meest trieste vraag is Vraag 3: Ik zou het leuk vinden als er (pre-paid) Chipknipkaarten komen met NEC-spelers erop die je kunt verzamelen.
Dit is toch niets meer en minder dan een variant van de Ohra en de Arena? Dat zijn namelijk ook kaartjes met spelers erop die je kunt sparen en waar je mee kunt betalen. Maar in het bericht op de site staat toch echt: “Bij een aantal organisaties kan alleen nog maar betaald worden met een pre-paid card, zoals bij Ajax en Vitesse. Dit wil N.E.C. zeker niet.” Waarom dan in hemelsnaam deze vraag? Het bankpasje was toch meer dan voldoende?

Vraag 4 is weer zo’n vraag waar NEC gaat inspelen op het gevoel van de supporter:
“Voor NEC biedt de Chipknip veel voordelen, is dit voor jou een reden om in het stadion met de Chipknip te betalen?” Bij vraag 2 wordt al (met die toevoeging achter de komma die niet nodig was) naar hetzelfde gevraagd, namelijk of supporters met zo’n chipknip willen betalen in het stadion! Nu vraagt NEC hetzelfde, maar zeggen ze erbij dat het zo goed is voor NEC, in de hoop dat supporters denken: Het is goed voor NEC, dus laat ik maar ja zeggen.

Het zou NEC sieren wanneer ze eerst eens op een normale en nette manier de supporters zouden raadplegen over een dergelijk systeem, zonder eerst de vragen te doordrenken met hun mening. Waarschijnlijk hadden ze dan gehoord dat er supporters zijn die hoe dan ook met contant geld willen blijven betalen, dus de invoering van de chipknip zal hooguit naast betalen met contant geld gebruikt kunnen worden en niet in plaats van. En laat die Ohra-kaarten maar mooi zitten, want daar krijgen supporters, net als bij een de eventuele komst van een mascotte een nare smaak van in de mond! (ble)

Reageer via DTH Facebook of deel via social media of mail.