Ticketbox

Onlangs heeft een aantal NEC-supporters enkele punten ter overweging aan burgemeester Ter Horst aangedragen, allen met betrekking tot supportersbeleid. Een van die punten waren de problemen die er toch (te) vaak met de kaartverkoop via Ticketbox zijn en die soms tot frustratie en irritatie, maar soms ook tot ernstig gespannen en risicovolle situaties in de stadions leiden. Gelukkig zag de burgemeester ook in dat de kaartverkoop in ieder geval goed geregeld moet zijn en zij is bereid zich daar in ieder geval voor in te zetten. Daartoe zou zij graag een zo uitputtend mogelijk overzicht van alle problemen met Ticketbox van de laatste jaren zien. Enkele voorbeelden hebben wij zelf al achterhaald:

– RBC-NEC seizoen 2002-2003, waarbij bleek dat SCC’s van leden van de supportersvereniging geblokkeerd waren voor deze wedstrijd en een groot aantal van hen door de grote vraag onterecht achter het net visten
– RBC-NEC en RKC-NEC seizoen 2002-2003. De kaartverkoop voor deze beide, cruciale wedstrijden in de race om Europees voetbal ging gelijktijdig van start, wat, gecombineerd met bovenstaande leidde tot chaotische toestanden.
– Feyenoord-NEC, dit seizoen. Door een fout van Ticketbox worden ook kaarten voor vak G (op de eerste ring onder bezoekersvak GG) aan NEC-supporters verkocht. Tijdens de wedstrijd zitten zij tussen de Feyenoorders waardoor een grimmige sfeer ontstaat en de NEC’ers het vak moeten verlaten, zonder dat zij het uitvak in mogen.
– Sparta-NEC (Amstelcup), dit seizoen. Allang voor de kaarten voor NEC-supporters in de verkoop gaan en bekend is dat de gehele korte zijde voor NEC’ers gereserveerd zal zijn, worden er zonder clubkaartverplichting kaarten verkocht, waardoor NEC’ers her en der verspreid door het stadion zitten.
– RKC-NEC, dit seizoen. Zonder dat er aankondiging van is gedaan door NEC zijn de kaarten voor het uitvak al enige tijd in de verkoop.

We weten zeker dat dit maar een klein gedeelte van het totaal aantal problemen met Ticketbox is. Daarom een verzoek aan jullie: graaf in je geheugen en probeer zoveel mogelijk voorbeelden te bedenken van de afgelopen, zeg, drie, vier seizoenen. Het liefst zo volledig mogelijk, maar als je het niet meer precies weet is dat ook goed, zodat we samen tot een zo volledig mogelijke lijst kunnen komen. Klik op contact in het menu en stuur je reactie naar Thomas. (tho)

Reageer via DTH Facebook of deel via social media of mail.