Misbruik van clubliefde

Zit je nietsvermoedend op de bank krijg je telefoon. Of je lid wilt worden van sport magazine. Nou nee natuurlijk wat moet ik met zo’n waardeloos blad? Maar voor je kunt ophangen wordt er gezegd dat je daarmee NEC steunt, want een gedeelte van je abonnementsgeld gaat naar NEC!

Een dagje later weer telefoon, maar nu van de sponsorbingo, Of je lid wilt worden. Nou nee natuurlijk, want wat moet ik met een loterij waar je niks mee wint? Maar voor je kunt ophangen wordt er gezegd dat de helft naar de voetbalschool van NEC gaat.

Het is te merken hoor. NEC heeft een lekker commercieel dealtje gesloten met dergelijke bedrijven die vervolgens NEC-fans lastig gaan vallen en vervelende abonnementjes aan je proberen te slijten. Wat een geldklopperij! Wederom een teken dat de grens van commercie in het voetbal nog lang niet in zicht is!

We betalen NEC genoeg: een seizoenkaart, een petje en een dasje en zelfs als NEC met de pet rond gaat omdat ze geen geld meer hebben, dan gaat er natuurlijk meteen flink wat geld die pet in. NEC krijgt mijn laatste eurocent, maar naast NEC sponsoren ook nog een sponsorbingo en een sport magazine rijk laten worden gaat er bij mij niet in! Die bedrijven willen namelijk alleen maar winst maken, NEC boeit ze niks, zolang ze maar verdienen. De truc daarbij is om het mooi te verpakken in een rood-groen-zwart sausje, zodat het lekker wordt geslikt door supporters. Dit is niets meer en minder dan het misbruiken van de liefde die fans hebben voor deze club! (ble)

Reageer via DTH Facebook of deel via social media of mail.