Blije gezichten bij presentatie nieuwe hoofdsponsor

Veel blije gezichten dinsdagmiddag in de catacomben van de Goffert. En champagne. Niet vreemd: er valt dan ook wat te vieren. Met Telfort als nieuwe hoofd- en shirtsponsor haalt NEC een grote naam binnen. Of, in de woorden van algemeen directeur Jacco Swart: een A-merk. 

De aanbieder van mobiele telefonie ondertekende maandagmiddag een eenjarig contract met NEC. Over de hoogte van het sponsorbedrag willen Swart en zijn collega Ton aan de Stegge, CEO van Telfort, geen mededelingen doen. ‘Dat is privacygevoelige informatie’, aldus Swart. Wel duidelijk wordt dat Telfort grootse plannen heeft. ‘Het is de uitdrukkelijke bedoeling dat we na dit “proefjaar” nog twee jaar aan NEC verbonden willen blijven. Sportieve prestaties hebben daarop geen invloed’, verzekert Aan de Stegge de toehoorders.

Diezelfde Aan de Stegge krijgt enige tijd later de lachers op zijn hand als hem wordt gevraagd of Telfort een winnaar is. ‘Het klinkt misschien wat vervelend, maar in elk geval hopen we meer te winnen dan jullie, jongens’, grapt de Telfort-topman in de richting van Romano Denneboom en Saïd Boutahar die poseren in het nieuwe uit- en thuistenue. ‘Maar daar komt volgend jaar vast en zeker verandering in’, voegt hij daar haastig aan toe.

Een paar minuten daarvoor heeft Jacco Swart namens NEC al de tevredenheid benadrukt die deze deal teweegbrengt. ‘Telfort is een Nederlands bedrijf met twee miljoen klanten, een echt A-merk. We hopen dan ook op een langdurige relatie.’ Ook Telfort is dik tevreden met het contract. ‘Ik zal u eerlijk zeggen: toen we hier de eerste keer kwamen, hadden we er niet zo veel zin in’, aldus Aan de Stegge. ‘We zijn bij Telfort zeer selectief in ons sponsoringbeleid. Maar na dat eerste gesprek is onze insteek 180 graden gedraaid. De professionaliteit en de ambitie die NEC uitstraalt, heeft ons enthousiasme aangewakkerd. Het klikt met deze club en dat is belangrijk. Daarnaast – dat is natuurlijk geen geheim – is het commercieel interessant. We hopen via NEC onze landelijke naamsbekendheid te vergroten. Daarnaast richten we ons ook heel nadrukkelijk op de regionale markt. Dus is NEC een logische keuze. We sponsoren al een schaatsploeg en een Formule 3-coureur, maar voetbal heeft veel meer uitstraling, in elk geval gedurende het hele jaar.’

Dat Marcel Boekhoorn, NEC’s geldschieter achter de schermen, grootaandeelhouder is van Telfort, heeft volgens Aan de Stegge nauwelijks een rol gespeeld. ‘Natuurlijk moet er altijd een toevalligheid zijn die twee partijen bij elkaar brengt. In dit geval was dat Boekhoorn. Maar de directie van Telfort heeft zelf besloten met NEC in zee te gaan. Zoals ik al zei: we zijn zeer selectief. Dat moet wel, want ook wij moeten op de kleintjes letten. Mede daarom wil ik NEC verzoeken de bordjes in deze persruimte waarop staat “Mobiele telefoons uit’ onmiddellijk weg te halen. Zonder gekheid: we voelen ons goed bij NEC, omdat ze ook met kleine stappen vooruit gaan. Net zoals wij niet meteen de ambitie moeten hebben om KPN eruit te concurreren, kan NEC nu eenmaal niet PSV voorbijstreven.’

Bron: NEC Nijmegen

Reageer via DTH Facebook of deel via social media of mail.